sobota, 1 grudnia 2007
Blog jako narzędzie marketingu
sobota, 1 grudnia 2007
Tomasz Borkowski
W ciągu kilku lat blogi stały się popularnym i czytanym przez coraz większe grupy odbiorców medium wymiany poglądów. Tylko z pozoru przypominają swoich protoplastów, archaiczne pamiętniki. Dziś, dzięki internetowi, przepływ informacji następuje w każdą stronę, wymieniają zdania i autorzy blogów, i ich czytelnicy.
Subiektywne opinie przestają być prywatne. Większość blogerów to wprawdzie ludzie znani początkowo tylko wąskim kręgom znajomych, acz potrafiący zdobyć niemałą popularność. Inną kategorię stanowią ludzie znani ipopularni wcześniej - ich blogi niejako z definicji interesują szersze grono czytelników. Jeśli zaś mamy do czynienia z blogiem eksperta, jego zdanie wyrażone w blogu może zaważyć na decyzjach innych ludzi. Szczególnie duże znaczenie może to mieć w dziedzinie ekonomii - czyż opinie autorytetów nie będą tutaj warte wymiernych pieniędzy? Zdanie eksperta może zaważyć na cudzych decyzjach biznesowych. Trafność przewidywań i ocen zaś może budować nie tylko zdanie odbiorców o samym ich autorze, ale także o instytucji, z którą jest związany. Niedaleko już stąd do świadomych prób wpływania firmy - za pośrednictwem pracownika "z nazwiskiem" - na wybory potencjalnych czy obecnych klientów. To szansa na darmową reklamę, cichy PR - i to realizowany w sposób rzadko budzący podejrzenia o manipulację.
więcej >>>
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
0 komentarze:
Prześlij komentarz